Segmentul de piață
Odată cu înlocuirea Comunismului dinastic al lui Ceaușescu
cu Capitalismul de Cumetrie al lui Iliescu,apostolii noii
lumi,adică Agenții de Marketing au
năvălit pe terenul virgin al piețelor locale.Antrenați,experimentați si bine spălați
pe creier,aceștia au înlocuit rapid "Limba
de lemn" comunistă cu "Limba
de cauciuc "a capitalismului global.Nevoile populației au fost rapid
cartate și, în sfârșit,tot românul s-a putut bucura de beneficiile lumii
libere: blugi originali aduși din Turcia ,cafea fără năut Alvorada de la Viena și Kentul alb
superlong,care nu mai era o "valută forte" ci un lux la îndemîna
oricui. Nevoile noastre vechi au fost astfel inventariate si satisfăcute cu o oferta
pe măsură,și ,pentru că așa e în marketing,s-au creat și necesități noi pentru ca
piața să nu stagneze.Dar,dupa ce crizele
de tot felul ne-au volatilizat banii din buzunare Segmentul de piața a devenit tot mai îngust,din ce în ce mai
îngust.Așa că dimineața,când te privești în oglindă,uită-te cu atenție!S-ar
putea sa întrezărești un fel de cod de bare pe frunte.Nu,nu e o iluzie!Segmentul de piață ai devenit chiar tu!
Ăstimp,negustorii noștri tradiționali,care ofereau vase noi pentru haine
vechi,au fost împinși încet,încet către periferia fenomenului.Dar Segmentul (lor) de piață -mare cât
sărăcia noastră- pare stabil si este plin de viață și de voioșie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu